FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Monday 31 January 2011

alahai hujan

salam sayang untuk semua..
lamanya dah update..
kesian kat korang yang hari2 bukak page ni tapi takde apa2 perubahan..
maafkankan daku ye..*eleh poyo
bukan tak mahu..tapi tahap kemalasan aku sejak akhir2 ni agak melampau dan menjadi2 sampai tak hengat duhnio..!
lagi pulak dalam minggu ni asek hujan saja tanpa henti
*semoga yang berkuasa menjelmakan hikmahNYA disebalik musibah yang melanda..

ok..let's talk..!
as long u r malaysian..semua pun tahu kan hujan dah berapa hari tak benti..
dah rasa macam bukan kt malaysia lak..!
bak kata pakcik aku yang rawk ni..


aku memang suka sangat hujan renyai berhari2 begini..
sejuk je suasana..!
even dalam pada masa yang sama..agak terusik hati melihat mangsa banjir..
ya ALLAH kurangkan lah beban mereka..amin..

tapi yang tak best bab2 nak basuh baju lerr..
adeh..! tak koreng-koreng baju doh berjemuq berhari hari..
nasib lah umah aku ni jemur baju kat balconi..
takdo la aku risau nak sidai kat dalam umah..

pastu..cuaca nye punyolah sejokkk..kalau tidur tak pakai gebar(ayat org johor) @ selimut memang terasa sejuknya sampai ke tulang putih beb..
pastu aku rasa dah bape ari aku tak mandi berpeluh..wangi jek rase..ahakz
time nak mandi pun sejuk nye ya rabbi..tuhan jek tau..
dah rasa macam bukan kat malaysia lak..!

kalau bab basuh-membasuh ni jgn cakap lah..
kadang tu ghase macam nak pasang water heater je kt sinki dapo dan kat paip mesih basuh..
mesin basuh umah ai manual yu..!
so kadang tuh kalau pas basuh bajukan,keras jek jari...
macam kebas pun ada..
siap aku terbayang kalau aku bengkokkan jari 90 darjah..bleh patah dibuatnya..hekhek..

tau tak..aku tgk sorang pic membe aku ni amek gambo kat tengah2 padang taman bunga istana(JOHOR) time hujan..
dah rasa macam bukan kat malaysia...! 
ni antara gambaran taman bunga tu..
susah sangat search jek kat google by taip "istana garden jb'' ''taman bunga istana jb'' or else..


serius..tak tipu..dia pakai baju agak tebal..
macam sweater tapi bukan..agaknya sebab sejuk kan..
waktu petang dalam hujan yg sngt2 gerimis..dia pakai payung
redup taw suasana tu..pastu rambut dia macam terbang2 sikit ditiup angin laut..
suasana nampak nyaman sangat..korang bleh bayang tak..
korang bleh bayang tak macam apa yang aku bayang.???
sorry la..tuan punya badan tak kasi aku guna pic dia..
dia cakap ''taknak market'' uppss..macam ayat aku yg tambah..hehe
!@#$%^&*(
but.kalo korang tgk pic tu..
serius..dah macam bukan kat malaysia..hehe
haku memang xbleh stop sebut menatang tuh..
dah bape kali aku seboooottt...!!!

ok let's continue..!
suddenly around 2pm siang tadi..hujan benti setelah 4+ hari non-stop..
aku pun dok la menung kat balconi sorang diri melayan perasaan..
then tangan ni menggelis + tergedik2 nak snap suasana pada waktu itu untuk diabadikan dalam blog ini..*sigh*
ini adalah pemandangan playground depan umah sy..!
tenang je suasananya..
then i realize that i'm a person who love 
*kedamaian*
*ketenangan*
*keamanam*
!..so peace no war..!
 time snap nih aku dok kt atas alat senam nih..
pe ntah name dia..yang aku tau dia hanyalah basikal yg tak bleh begerak..
dan bila terasa buncit aku akan kayuh..
kalau tak dia akn kulupakan..hekhekhek
 oohh..! itu dia tangan tokey blog nih..
sangat ayu bukan tangan itu..*perasaan*

wokey semua..itu saje untuk kali ini..
jumpa lagi di minggu hadapan next entry

2 comments:

  1. fuhhh
    bestnyer depn umah tgk tman je
    hana neyh depan umah kedai aje
    bosan dah tgk

    ReplyDelete
  2. best sngt taw..sebb bleh jogging tanpa gangguan org luar..
    kawasan umah zira ni cuma ada dlm 50 buah jek dan berpagar..
    seronok la..xde yg kacaw..hehe
    tapi yg x best nye..playground dia hny dibuka pd waktu tertentu jek..
    klw nak open gak..kena mintak kunci pd guard..(T_T)
    hana..
    bg link blog hana..
    dah puas godeh profile hana..tp x dapat2..geram tul...hehe

    ReplyDelete