FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Thursday 13 January 2011

ini KISAH cikgu KESAYANGAN saya...

assalammualaikum kawan-kawan...guru-guru...dan sesape sajelah yg membaca blog aku yg serba kekurangan ni...
nak tau tak..aku macam nak senyum sampai ke telinga bile aku tau ade cikgu yang follow blog aku tanpa menjadi follower kat blog nih..nge~~..
TERHARU gile ah senang cite..
mekaseh cikgu..
maknenye aku dah kena la tutup mulut laser aku dalam blog ni..hehe

ok then,sebolehnya aku mengelak dari menjadikan mana2 entry dalam blog ni sebagai entry yang boleh dilabelkan "KISAH  AIR MATA"..senang cite macam entry yg sodeh lah kan..

dan berbalik pada tajuk utama..
saya sayang dia..
sape weyh...??
dia la...
yela sape...??
ala dia lah...hehehee..
sengal...!!!
saya sayang cikgu sayalah ngok..

taaaadaaa...
ini dia
PN ARIANTI BINTI SARBIN

 dia salah sorang cikgu ICT aku taw..
cikgu paling superb gile punye sporting abes la wa cakap lu
pic ni time dia kal lab ict la kot..
agaknye la..sebab aku amek pic ni kat fesbuq dia
(klik sini kalau nak add dia)
pastu memandai aku letak watermark blogspot aku kat pic dia..
xpe kan cikgu..nge~
ampun buk..
kat sek dia feymes sampai kan amir panggil dia anak dara anak 5

sebenarnye aku harap dia x bace entry aku kali ni..
tapi dlm masa yang same..aku nak gak dia bace
sebab entry ni ditulis khas buat dia..
muahh..muahh..muahh
i labbiyu la madam..

EPILOG KEHIDUPAN PUAN ARIANTI untuk minggu ini...

Bismillahhirrahmannirrahim
hari ini seperti biasa tugas aku lepas hantar mak pergi kerja,
aku akan amek JIHA balik sekolah lak..
yg memang buat aku hangin satu badan kat budak nih kan..
dia balik lambat tapi tak habaq kat aku awal2..
biasa 1.10..ari ni 2.25pm
geram gile..
tapi ada hikmah gak..
kalau tak..mungkin aku tak tau tentang kisah ini...(sabo ea..aku nak cite step by step)
ok seterusnye..
dalam pada dah setengah jam aku tunggu jiha..(aku tunggu kat kantin)
dari kejauhan itu aku ternampak PUAN MARYAM
kat tempat parking nak balik..tapi kete beliau stuck kat carpark..
pe lagi..gossiping time..!!!
banyak lah yang kteorang gossipkan  bualkan..hehe
then tertimbulah cerita pasal PN ARIANTI dah bersalin..
aku yang mulakan pasal PN ARIANTI ni..
teruslah PN MARYAM menampakkan kerut di dahi..

rupanya bayi dalam kandungan PN ARIANTI telah meninggal dunia..
puncanya..PN MARYAM pun tak tahu sebab beliau belum sempat lagi nak melawat..
agak tersentap gak lah hati ni..
serius..aku macam kesian + sedih sngt2..
ghase macam nak nangis pun ade..

kawan2 dan sahabat2 sekalian..
aku tulis kisah ini bukan nak kasi gosip @ malukan @ hebohkan @ ketawakan
PN ARIANTI..
tapi aku nak korang cuba selami perasaan beliau sebagai wanita + cikgu + mama..
korang bg lah kata2 semangat pd dia ye..
and kepada beberapa orang budak perempuan yg aku kenal yg pernah gugurkan kandungan
i tau u tengah bace entry ni..
and sampai sekarang i x paham macam mana u boleh x sayang kat budak..
please dont shows ur simpati ok..
sebab mak aku selalu pesan kt aku..kalau seseorang itu ditimpa musibah..
they dont need ur sympathy..but please have ur empathy..
empathy is kebolehan seseorang meletakkan diri dalam kedudukan orang lain..
so.it is juz enough if  korang letakkan hati dan perasaan korang pada perasaan PN ARIANTI 

untuk cikgu lak..
xpe eh sy story pasal benda hal ni..
janji x cerita lebih...janji nih...

 lepas aku hantar kawan adik aku balik *dia tumpang
aku gi umah PN ARIANTI..beliau takde lak kat umah..
tapi kebetulan terserempak dgn suaminye yg kebetulan nak keluar..
aku pun tny la cikgu aku tu kat mane..
owh! kat hospital rupenye
ok,aku pun call PN ARIANTI nak datang melawat beliau..
bersama JIHA aku terus pergi ke HOSPITAL PAKAR PUTERI kat LARKIN,jb tu

dalam perjalanan aku doa supaya takde orang lain dalam wad..
yela,kalau ade org lain..segan la aku nak manje2 ngn dia..nge~~
sampai jek wad..yeah...ALHAMDULLILLAH..doaku dimakbulkan..
aku kat pintu lagi dia dah senyum nmpak aku..ahrrggg rindu nye kat dia..
muah..muah...muah..*ni cium betul taw..hehe..tapi kat pipi jek (T_T') ahakz
dia duduk kat kerusi..aku lak yg main baring2 kat katil dia..
lame jugak lah aku berbual-bual dgn cikgu..

mula2 aku takut nak tny..
tapi terluah jugak lah pertanyaan aku tu..
terus dia balas
''dah..dah puas da nangis...dah redha dah pun''
sumpah aku tahan perasaan sedih ini..
*sebab mak aku pernah keguguran sebanyak 3 kali..korang tau tak..mak aku yg keguguran bayi masa awal kandungan pun sedih dia macam nak rak..inikan pula perasaan PN ARIANTI yg sedang menunggu kelahiran bayi lelaki itu yg bakal lahir seminggu lagi..
cikgu cakap..
''barang2 sume dah belikan..macam dah lahir jek siap belikan pampers lak tu..
pastu AIDIT(anak cikgu yg ke4) siap dah berangan nak main bola lagi dgn adik dia yg bakal lahir..
lagi best bile sume anak2 excited nak dapat adik baru pastu puas mencari nama untuk bakal adik..''
at the end..it nothing..
OMG,it touch my heart..!!!
ishh..korang paham tak ape yang aku cuba nak sampaikan ni..
sedih tau tak sedih..tolong la paham..
*kan dah entry ni menjadi emotional
xsilap aku dengar cikgu nak letak nama anak dia tu NUR HADIF..
ooohhh HADIF...!!! name adik aku yg buntal tu..
ini salah satu pic time cikgu tgh pregnant ari tu


kawan2..kalau korang nak datang melawat cikgu or tny kisah selanjutnye..
kalau boleh jgn la datang sorang2 macam yg aku buat tadi..
sebab dalam lepas setengah jam lepas tu PN TARIFA n CIK AZNIZA datang..
dah xpasal2 PN ARIANTI kene ulang tayang+ulang suara benda yang same dia cite kat aku..
kesian taw..
tapi korang jgn lah dtg ramai sngt mcm buat rombongan cik kiah rimas la pulak kang..
lagi kesian kat dia..
better tunggu la lagi beberapa ari ye..

buat cikgu..
harap sabar ye dgn dugaan ni..
nasib lah ade 3heroin + 2hero yg jadi pengubat..
kalau ini terjadi pd yg sulung..mesti lg menyentap..
ini pic buah hati PN ARIANTI..
buah hati pengarang jantung yg paling utama PN ARIANTI (EN.AKMAL) pic itu tiada dalam simpanan..
*takut aku nak simpan..takut cikgu pelangkung aku..ahakz


oklah aku tak mau cerita lebih2..
kalau nak tau..tny la aku..kalau nak lebih telus tny la dgn PN ARIANTI sdn. bhd. orait..

untuk yg sekalian kalinye..
saya harap cikgu tak serik utk jd preggy mom lg..
sebab cikgu cakap cikgu nak cukupkan 3hero n 3 heroin..
tapi saya nak gune ayat nakal sikit..
"saya harap cikgu x la serik buat lagi ye...aww...''
hahaha..paham2 la yek..

sory ye..buat pembaca blog ni yg kenal aku gitu2 jek
korang jgn la salah anggap aku ni kuang asam + kuang ajo + x masok ajar or what else yep..
sbb aku kalo dah berdua dgn cikgu ni mmg kteorang jd noty sangat2 sikit..habis sume kuar..
hanya yg knl saje memahami kami wokay..

ok bubbye...

p/s: AL-FATIHAH..................amin ya rabbal amin...

No comments:

Post a Comment