FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Wednesday 16 February 2011

risau la dgn komik sekarang

hye there..!

kali ni nak cakap2 pasal komik lak..
korang suke bace komik tak??
aku suke taw..suke sangat2..ni pon pengaruh mak and abang aku..!
yup..tapi aku tak lah setegar abg haku yang sanggup beli komik bnyk2..ntah bape kotak ntah komik yg ade kat umah ni..serius banyak gile..! kadang2 yg ntah pape jek..
contohnye cam ni...!


tapi sekarang dia dah x beli..sebab dia bace on9..contohnye cam naruto dia bace kat ONEMANGGA and yg lain2 tu mane ntah..hehe
gile ah..kalau komik jepun lak jgn cakap lah..mmg superb best ah kalo bace..


kadang2 komik sangat2 membantu aku berfikir..macam komik DETeKTIF CONAN..!
ade gak komik yg buat aku release tension macam komik DORAEMON
kalau komik yg buat aku berangan pon ade gak..komik perempuan jepun yg romantik tak hengat dunia,,
kalah cite korea..!
contohnye yg ni..:
 ala..lorang pon mesti penah bace kan..
xde la pelikkan..
komik sangat best..antara entertainment yg seronok dipengang dibace kat mane pon..
even dalam kelas masa cikgu dok ngajar kat depan..aku bace bawah meja..
serius..aku suke gile..

tapi now this aku dah jarang bace..so sad..!
but then aku tau tak sume orang suke bace menantang nih..
maybe ada yg kata macam childish or what so ever..!..but its depend pada individu lah nk menerimanye cam ne kan..pape pon anime mmg syok..!

ok disebalik kehebatan komik segala bagai ni kan..
of coz la yg baik pasti ade bad  effect gak kan..aku tau itu..!
ade bnyak keburukan nye instead of kebaikan yg hanya 2 3 jek..!
antaranye korang akan addicted nak bace jek..
yup,aku pernah tergila2 kan novel..tapi addicted ngn novel still tak leh lawan addicted ngn komik..
serius..aku sanggup x tidur sebab nk abiskan komik tuh..!
and banyak la lagi keburukan komik nih..

here..! aku jumpe the most keburukkan yg dahsyat..
dan ini sngt2 membunuh memikiran kanak2 terutama kanak muslim yg mmg perkara ini jauh terpesong dari ajaran islam..
dan disebabkan ia komik..kdg2 parent tak sedar pon tentang ini..
let me show u..!






korang sume nampak tak ape yg aku nampak..
sume nye gambar perempuan yg amat memberahikan..bagai tak ade beza antara komik dgn video lucah..bezanya komik gambarnye terdiam...
kalau diikutkan..aku ade terjumpa beberapa gambar komik yg dilukis tanpa seurat benang pon..dan gambaran yg diberi amat jelas,terang dan nyata...!
*tapi xkan lah aku nak masukkan gak..kang ade yg ban blog haku nih..!

takde hape yg bleh aku komen tentang komik2 zaman ini..melainkan ucapan tahniah kepada propaganda iluminati yg berjaya menerapkan unsur2 begini dalam kehidupan remaja muslim..!
sungguh hebat mereka dan aku bencikan nye..!
guys..! i'm juz be aware..! aku dah mengalami perubahan fasa hidup untuk menjadi lebih dewasa dan berfikiran matang..
sejujurnya aku terlalu risau dengan keadaan ini..lagikan aku ade adik lelaki  dan perempuan yg mungkin bakal ikut jejak kakak n abg nye yg gilekan komik nih..!
aku tahu tentang ini..dan aku still bleh slow talk dgn adik2 aku tentang perkara begini..
agar dorang amik komik ni hnya sebagai bahan bacaan..tak lebih dri itu..

tapi aku terlalu risau dgn kanak2 remaja diluar sana yg tiada bimbingn tentang perihal komik nih..!
pastinye komik2 macam ni bakal mengubah mentaliti mereka..huuuiisshhh..
aku sangat geram dengan pencetus idea yg membuatkan komik jd begini..so HELL...!

dah macam membebel dah aku..ok..it was enough..nite and bubbye..

No comments:

Post a Comment