FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Tuesday 1 February 2011

....LELAKI ITU....

assalammualaikum..

according to the title..!
lelaki bertuah itu adalah MAHER ZAIN..!
sape yang tak kenal kan..
ala..ex husband aku dulu penyanyi muslim yang feymes tu..!

ok teruskan..
aku tau..sume org dah tau..
kalau setakat kat fesbuq tuh..dah bape ghamai friend aku yang share benda nih..
tapi aku tetap nak post gak video nih + bagi sedikit pendapat..nge~~

this is all about maher zain's song..
insyaALLAH in malay version..!

overall..aku amat kagum dengan lelaki ini..
cuba korang dengar spoken words dia betul2..
style dia nyanyi kalau orang tak tau..dia ngaku malasian pun bleh caya..
in the meant time,saje nak komen sikit sebab ramai artis malaysia kalau menyanyi lagu melayu..
saje nak buat2 slange  jawa mat saleh yang ntah pape jek..
adeh..! kalau dah makan belacan tu..
sebut la BE-LA-CAN ok.. bukan BE-LE-CHAN yerkk..!
tabik spring buat MAHER ZAIN...!

ok ni lagi satu video lagu dia yang telah di melayukan..
tapi bukan maher zain yang nyanyi..
oran lain la..sebab kurang menyerlah suara dia..hehe


tapi aku dah pasan..
dah makin banyak lak lagu maher zain yg di melayu kan...!
actually.bukan senang nak translate sesuatu bahasa ke bahasa yang lain dengan memberi ayat yg sesuai dengan rentak dan melodi..
tahniah la pada u all yg rajin nih.!
*wink..wink..wink..wink*
orait guys..
ini satu lagi yang aku berminat amat nak kongsi kat korang sume..
dan sebenarnya aku nak post perkara dibawah ini.
bukan segala bagai aksara kat atas tu ye..
yang di atas tu sume saje nak berbahasa-basi dgn u guys..hehe

tajuk lagu ni HOLD MY HAND
aku kurang berminat dengan lagu ni..
sebab aku lagi suke lagu maher zain yg bertajuk
AWAKEN..! + 4theRESTofMYlife
tapi,memang aku adore habes dengan AWAKEN pny lirik
buat haku sedaq diri..!
tapi lagu ni pun still ade dalam list lagu best dari maher zain..
aku baru jek amati lirik dia dengan penuh syahdu penghayatan
oh ur information..aku hanya meminati lagu berdasarkan pada lirik wokey..
ko bantai la nyanyi lagu sodap mcm mana pon..
tapi kalau lirik meraban..
memang double + triple thumb down aku bagi ko..


untuk lagu ni..
setelah aku amati liriknya..sngt mendalam..
aku suka ayat ni..
now we share the same bright sun..
the same round moon
why dont we share the same love???
tell me why not..!
life is shorter than most have thought..!
dan aku tekad untuk sentiasa kongsi rasa sayang + kasih aku pada sesiapa pun.
seboleh mungkin..aku akan ''genggam tangan'' pakweku dengan saudara2 seagama + sebangsa+ sedunia..
eceehh..besaq punya tekad dan nekad..!
semoga aku tak lalai dengan kesombongan hidup dan meninggi diri pada yg memerlukan..
aminn..

oklah itu sahaja kot..
i love art..sometime aku rasa..dengan lagu..
kita boleh sampai message pada orang..
and the best part is..
most of u pasti menerima mesej yang disampaikan melalui lagu
melalui lagu..kita boleh mencapai batasan kaum.agama dan bangsa..
semoga lagu yg bakal dilahirkan memberi kesedaran pada semua orang..!!
~wasalam~

No comments:

Post a Comment