FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Tuesday 4 January 2011

semua orang dah kurus

assalammualaikum sahabat-sahabatku yang dimuliakan yang maha Esa..

paham tak kenapa tajuk entry aku boleh jd begini..
oh no...sangat tensyen lagi stress aku dok mikirkan hal camgini..
aku sangat sngat yang teramat sibuk sejak adik-adikku naik sekolah..
sebelum tu aku nak bagi tau..
aku dah dapat kerja baru..ngee~~
jawatan aku bibik merangkap supir untuk adik-adik dan mak aku..
waaahhhh...mereka memang benar2 menggunakan aku dengan sebaik-baiknye..
*xpe-xpe selagi mampu akan aku berbakti untuk keluargaku..(^^,)
teringat aku dengan ayat PN. CHAN (kawan mak mase bertugas di smk tasek utara 2)

tapi aku suke gak jadi sibuk dgn hal-hal macam ni..
sebab tiba-tiba aku terase ringan badan..(^_^)
kalau aku ckp mcm ni dengan adik2 (jiha,hadif) aku..
mesti dorang reply:
"tolonglah jangan perasan kak,geli dengar...bla..bla..bla.!!''..
kalau jiha yang cakap,dengan muke cebik-cebik,kerut2 dahi ngan hidung dia menafikan aku dah kurus..
hahaha...
korang tau tak, sekarang ni aku tengah senyum2 and rase macam nak gelak beso teringat mimik muka dorang kalau aku cakap aku dah kurus..
tapi sebenarnye dorang lah cermin terbaik aku yang tak pernah menipu dan sentiasa jujur..
walaupun kadang2 ayat dia menusuk kalbu..perrrggghhhh...saket jiwa beb layan dorang..
cermin yang kat bilik aku tu jek yg aku rase paling menipu kat dunia..
sebab aku asek rase kurus jek bile cermin diri aku gune cermin tuh..
sampai jerawat merata pun aku still rasa aku paling cun
*macam ayat nak sedapkan hati jek

but seriously..sejak2 x jejak sekolah ni..
bila aku jumpa kawan2 kat mana2 kedai time aku tengah window shopping
aku tengok dorang sume makin hot and superb..
yang montel2 and mok2 sume dah slim...
arrgghhh jelous nye aku...
korang makan ape huh...

sekarang ni aku tengah start semula jogging setiap pagi and petang..
tapi ade yang paling best bila pagi td aku dapat jog dengan besties aku yang baru..
quite enjoyable person...
sepanjang jog memang x benti2 bercakap..
time tengah lari2 tu siap benti macam kat RnR semata-mata nak bercakap sebab bile lari time tengah temengah-mengah tu,cakap lah pape pon 1 hape pon x paham..(^_^)

anyway hari ini aku sangat2 gembira sebab dah kehilangan seorang musuh..
now i lurve u girlz..or gegirl..hehe..
u r my besties enemy...huhahuha..

tapi aku agak terkilan juga sebab x dapat join kawan2 lame aku buat meeting..
sory ye..
len kali kte buat lagi ye..
kali ni janji syaye akan menghadirkan diri...!!
muah..muah..mizz u all




tazkirah: "hakikat buta bukanlah buta mata,tetapi buta hati. hakikat miskin bukanlah miskin harta,tetapi miskin budi" -zahid

info kesihatan: "kalau korang nak tau.tido lambat boleh nyebabkan gemok taw...!!! bile korang kurang menutup mata dalam sehari,ini boleh nyebabkan selera makan meningkat sebab perubahan hormon'', kenyataan ni dikuarkan oleh Professor Francesco Cappuccio from universiti of Warwick. menurutnye lagi,kurang tido akan menggandakan risiko terlebih berat badan dalam kalangan kanak-kanak and orang dewasa. tubuh akan melepaskan "ghrelin'' yg merupakan sejenis kimia yg merangsang selera makan dan secara x langsung akan mengurangkan ''leptin'' iaitu sejenis bahan dalam tubuh yg mengekang selera makan..so,korang gi tido la sekarang kalau x nak gemok..


p/s: k lah..disebab kan aku nak kurus dengan cepat aku kena tido sekarang..gudnite all..

No comments:

Post a Comment