FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Saturday 18 December 2010

korang suka tak???

suke x??
aku suke sangat membaca..
tapi aku paling tak suke baca buku sekolah..sebab streotaip..
paling aku suka baca surat khabar..
sebab hari-hari aku baca..kuang..kuang..kuang..
anyway aku paling suka baca majalah..tapi majalah yang berbentuk ilmiah lah..
kalau bahasa melayu aku suka baca majalah RAPI
setiap bulan memang comfirm aku x pernah miss beli majalah ni..
kalau bahasa inggeris lak aku suke sangat dengan READER'S DIGEST


majalah rapi ni aku suka sangat sebab banyak pengetahuan pasal penjagaan diri dari hujung rambut sampai la hujung kaki.senang cerita majalah ni memang perfect la untuk seseorang yang pentingkan kesihatan, kebersihan, kekemasan, kecantikkan, dan semua jenis ke..ke..ke..lagi lah..

untuk yang baru-baru nak belajar mengenai kesihatan tubuh badan korang memang golongan yang paling sesuai untuk baca majalah rapi nih..
aku start baca majalah ni dari aku darjah 4..memang pengaruh mak aku la nih..
tapi aku menjadi pembaca tegar majalah ni masa aku form2..
sebab time to aku mengalami obesiti yang x berapa kritikal..(75kg)
tapi mulut ni x reti diam asek cakap baju x muat la..muka da tembam la..da gemok la..itu la...ini la..
last-last mak aku pun belikan lah majalah rapi ni..
bagus taw buku ni ajar step by step cam ne nak kurus and jenis-jenis diet..
tapi,punyolah belagak.. 1 pun aku ikut..wahkakah..
aku juz sesuaikan ape yang patut dengan diri aku..at the end kurus jugak akhirnya..sikit jek..xbanyak pun..ngeh..ngeh..cukup sekadar BMI aku normal 23 untuk ketinggian 167cm..hah,pepandai korang la kira ea berapa berat aku sekarang..

untuk majalah reader's digest pulak..
aku terkenan sejak kecik gak..penangan mak pak aku gak lah..
dulu mereka yang suka sangat langgan buku nih..
tapi serius buku kecik ni mahal..
tapi apelah mahal sangatnye nak dibandingkan dengan bil tepon aku bulan-bulan..wink..wink..
tapi dah lama gak lah mereka stop langgan..
so sekarang kalau nak baca aku bleh la pinjam kat sorang sahabat aku nih..
sebab dia nak baca majalah rapi aku lak nak reader's digest..
so,nak jimat kos kiteorang men tukaq-tukaq la
buku ni bagus sangat-sangat yang terpaling amat..
dia banyak bagi pengetahuan pasal dunia luar and pengalaman2 hidup orang ramai diserata dunia.
buku ni sangat universal..
tapi kalau nak baca buku ni aku kena latak kamus kat sebelah..
sebab bahasa inggeris yang digunakan boleh tahan tinggi melangit lah..
sampaikan terkadang tuh dalam kamus pun xde perkataan tu..ahak..ahak..

dah lah tutup erita pasal buku nih..
korang tak minat pun kan..selambe jek aku panjang-panjangkan cerita ni ek..

*-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.*
 
esok hari ahad..
korang suka tak?
aku suka..sebab semua orang dalam family aku cuti
tapi sebenarnya aku tak suka(+_+)
sebab banyak kedai yang penting-penting tutup..
dah lah banyak hal x settle lagi nih..hadoyai..

tak pe lah yang penting kena settle kan urusan mingguan
so,esok adalah hari untuk 
bermasker
berskrub
berkemas
dan
bersepah
(.^^)(^^,)
tapi jangan potong kuku taw!
sebab esok hari ahad


start esok juga aku kena mulakan rutin harian macam hari sebelum aku SPM..
sebab masa SPM banyak rutin yang aku tinggalkan..
antaranya minum susu, green tea dan jamu..
alooorrhhh..mak dah bising dah semua stok tak abis..
k..k..esok jugak ira start ye mak..
sayang mak..muahh..


ok gudnite korang..
wasalam

"barangsiapa yang membaca selawat NABI sebanyak 19kali dan ditiupkan ke atas segelas air lalu diminumnya,nescaya hatinya akan tenang dan tenteram"



No comments:

Post a Comment