FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Tuesday 14 December 2010

bersih itu kemas itu bersih

assalammualaikum..
ok..untuk entry kali ini saya berminat nak membahasakan diri sebagai "saya"..hehe
sebelum saya menceritakan apa yang saya janjikan di entry sebelum ini..
saya ada something nak tunjuk kat awak sume,
terutamanya khas buat adik-adik yang still di bangku sekolah..
*berlagak baru abis SPM

i know most of u all dah siap bungkus buku-buku sek yang dah tak digunakan lagi tuh..
and certain of u dah tak mau tengok dah buku-buku sek sebab nak cuti habis-habisan..
comfirm lah,mesti korang dah jual pny sume buku kat apek lori surat khabar lama tu..
tak kira la apa-apa pun yang korang dah buat dengan semua buku-buku tu..
tapi saya tetap nak tunjuk gak benda nih..

actually korang tak perlulah terlalu membazir dengan buku-buku yang korang tak gunakan sangat tu..
sebab,belum tentu dalam setahun korang belajar buku tu abis digunakan dari muka depan sampai akhir..
mesti still ada yang kosong kan..

so,untuk buku latihan
saya akan buat macam ni
amek la mana-mana buku latihan.macam yang ini adalah buku addmath saya.

then,korang selak-selak.
sampailah jumpe page yang kosong.
means,page yang korang tak tulis pape la.

 then korang koyak / gunting /cabut..
or apa-apa cara la..
kalau saya,saya juz koyakkan jek terus..
*oh,terserlah kemalasanku..
caution:hati-hati dengan besi stapler buku yang kadang bleh tercabut..
buang elok-elok k.

 pastu,stepler la..
supaya jd camni


 haa.pastu korang bleh la buat pape yang korang suka kat kertas tuh..
macam saya,saya jadikan buku conteng..
untuk buat latihan math dan addmath

 conteng time tengah hafal subjek sejarah.
 buat draft untuk karangan..
so takde lah buku tu penuh dengan liquid paper
tak pun garisan correction tape..
sekaligus orang akan cakap double-doulbe
"ziy,kemasnye buku awak"
ngeh..ngeh..ngeh..
(kaburkan taw.tulisan burok,contengan la katakan)


dan inilah dia koleksi buku conteng saya..

 
actually bukan untuk budak sek je..
even saya dah habis sekolah pun saya still buat macam ni untuk kegunaan adik-adik saya..
kadang-kadang tu kalau nak tulis senarai barang nak balik kampung pun saya guna buku conteng ni taw..
then secara tak langsung korang dah tak perlu amek kertas baru dan tak la membazir
kira saya ni sayang juga lah dengan environment..hehe
 
korang berjimat lah ye selagi boleh..
wasalam
sayang korang

No comments:

Post a Comment