FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Saturday 11 December 2010

bismillahirrahmanirrahim..

bagus tak permulaan entry aku kali nih,penuh keinsafan kan..nge~
berzaman dah aku tinggalkan blog nih..
kalau blog ni disamakan dengan meja kat umah,5inci dah tebal habuknya..
bukan aku tak cukup masa untuk berblog..
tapi memang takde masa langsung..
aku juz on facebook sahaja..itu pun sekadar meng-approve apa yang perlu
then terus off..
see..busy tak..busy kan..hehe

actually..it all about SPm yang gile menbunuh tuh..
and kesibukkan menguruskan adik-adik sementah mak ngan pak pi tunaikan haji..
ALHAMDULLILLAH.
mereka selamat pergi dan kembali ke tanah air setelah 41 hari disana,
iaitu start dari 26oct10-6dec10..
*Jejak juga kaki mak ayah di sana ye..amin..

even masa awal-awal tu agak terkilan juga sebab masa aku SPM dua orang guru takde disisi disaat aku memerlukan mereka..
*both parent aku cikgu ye sahabat sekalian!
dan aku tersangat-sangat sedih sebab mak aku selalu berdoa dapat menghembuskan nafas ditanah suci..

ayomaa..kalau korang ada kat tempat aku la kan..
apa korang rasa bila mak korang cakap macam tu time dia nak pergi haji..
leleh tak leleh air mata aku..
melalak lagi beb..golek-golek je tak taw..
sedih wow..korang paham tak..

ni antara pic yang diambil masa mak and ayah nak berangkat ke mekah dari lapangan terbang senai
i love u both so much

mereka pergi bertiga
yang seorang lagi tu adalah nenek sebelah ayah..
kira mak kepada ayah aku lah..
yang ku panggil tokmak..


time ni kalau korang nak tau
aku dengan jiha lap-lap air mata semata-mata
nak bagi posh dalam pic nih
lepas jek,snap...!
air mata terus kuaq tak mau benti..
benci nah..

time tu kan,sampai saat terakhir mata aku meleret jek tengok mereka pergi
sampai la kelibat diorang hilang yang betul-betul hilang..
sebab selagi aku nampak kepala ayah dari jauh pun
aku tetap tak nak berganjak..
sikit pun tak nak..

betapa waktu tu aku terasa sangat dengan kehilangan mereka yang sekejap itu..
sekejap eh...???
41 hari lame weyh..
bukan aku tak pernah berjauhan dengan parent aku..
tapi,kali ni tempat tu jauh sangat dan masanya terlalu lama
lagipun kat sana macam-macam boleh terjadi..
aku disini sentiasa doakan mereka sihat dan selamat..
yang penting aku nak mereka balik
sebab kami disini masih memerlukan mereka..
adoyai..entry kali ni jadi syahdu lak..huhu

anyway,aku masih membelek-belek lagi minda aku..
sebab sapanjang ketiadaan mak and ayah..
banyak tugas mereka yang aku ganti..
dan banyak sangat pengalaman yang aku dapat..
so,aku tak tau nak mula dari mana..
tapi INSYAALLAH aku akan kongsikan untuk dijadikan pedoman bersama..
so untuk kali ni..ceritanya aku tutup dulu sampai disini..

syyh:ya ALLAH,panjangkan lah umur kami seluruh umat islam agar mereka dapat mengerjakan haji..amin ya rahim..amin ya rahman..amin ya rabbal'alamin

1 comment:

  1. Bila ketiadaan emak ayah...barulah kita rasa kan keperluan mereka disisi....

    So selagi mereka ada...banyak2kan berdoa untuk mereka...dakap dan peluk mereka selalu......jaga hati mereka.....insyaallah Allah akan memeberikan gamjaram berganda kepada kita....

    ReplyDelete