FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Thursday 16 December 2010

holiday

si kakak: jiha ayah ade cakap tak kte akan g memane?
si adik: ntah..macam ade.tapi macam xde..
si kakak: jiha tak rase lain macam ke?
si adik: ha'a,da lame tak gi holiday..
si kakak: jiha gi la usha ayah..
si adik: bla..bla..bla
si kakak: bla..bla..bla..

ghase macam la lame je tak gi bercuti..
well,bagi korang cuti tu macam mana?
sebab lain orang lain carakan..
mesti korang gi jalan-jalan makan hangin,tengok tempat-tempat yang menarik and so on..

tapi bagi family aku lain sikit..
maybe sebab both parent aku orang yang bekerja..
and workaholic punya pekerja..
so,kalau ada waktu cuti,mereka lebih senang duduk dirumah berehat dan habiskan masa dengan family.
kadang-kadang aku ngan adik aku yang risau menunggu bila dorang nak ajak keluar..
kalau memang tak bleh tahan..last-last kiteorang keluar gi jalan-jalan adik-beradik..
parent kiteorang lak rehat kan umah..kuang..kuang..kuang..
korang bleh bayang tak..??
mesti pelik kan..

biasanya kalau go holiday yang tempat jauh-jauh macam oversea or something place yang jauh dari johor lah.
kiteorang akan pergi time cuti penggal..
tak pun time hari bekerja biasa,tapi parent kiteorang amek cuti rehat (CRK)..
pelik tak?...pelik kan...hehehe

sebab mak pernah cakap,kalau mak berehat time amek CRK..
mesti ada orang call bagi kerja..so,better mak pergi bercuti..sebab kalau dapat panggilan kerja pun,orang kat office tak leh nak panggil datang sebab mak dah jauh dari johor..(bijak-bijak)

then kalau cuti hujung tahun lak,kerja dah kurang..
so,dapatlah mak and ayah menikmati rehat yang secukupnya..
gitulah gamaknye...

ni aku ngan jiha tengah nak usha parent aku gi universal studio..
tapi bila fikir-fikir balik
rasa macam membazir pun ada gak..
sebab aku dah pun pergi,
*adik-adik yang lain belum la
and perbelanjaan paling minimun pun dalam tangan sorang mesti ada RM400++ ..
tu pun kalau tak nak makan and tak beli pape survenier..tapi tak kan camtu lak kan..
tapi yang buat aku rase it not worth it sebab harga tu untuk enjoy beberapa jam sahaja..
pastu tahun ni aku lak SPM..
means,next year perbelanjaan untuk aku sambung study lagi beso..
so universal studio tu lupakan saje lah yek..
dalam malaysia ni pun tak habis lagi jelajah...



suka universal studio







nak tengok pic lain gi facebook k
*..i miss every moment in universal studio..*

2 comments:

  1. hehe best kan pegi USS... ups! sy nk mintak maaf pasal Share Button FB tu. ade satu code tertinggal. skang da update. cuba la ok.

    ReplyDelete