FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Sunday 1 January 2012

sy semakin pulih

assalammualaikum..!
wah..almost a month aku x sentuh laptop..
baru semlm tetibe tergerak hati dan diberi kekuatan untuk surf internet nih..

actually aku kurang sihat..
kena infection ok..
jangkitan kuman 1 badan yg agak kritikal..
sakit sngt..hampir x mampu nak berjalan..
dan buat aku insaf sangat..
punca nye sikit jek..
tangan luka kena minyak panas,tapi luka yg smpai 3rd degree sebab smpai lapisan kulit dalam..
then sapu minyak..xsngke lak bleh bleh alergi dgn minyak tu..

sume ni berlarutan hampir 3 mggu..
starting from muka aku mula bengkak..
muntah2..xde selera nak makan..smpai 7kg ilang..
tapak tngan pulak rasa macam kena cucuk jarum..
doktor kata.there's too much histamine in my body..!
then tapak kaki kat bahagian sendi2 jari kaki kejang sngt..smpai sakit bile berjalan..
paling teruk bila 1 badan lenguh... and sume luka yg ade kat badan bernanah..ngeri sngt2..
luka kat tngn tu dah mmg bernanah..tp luka kat paha pun sama..
if i'm not mistaken.luka tu sebab kena gigit nyamuk..
smpai pernah 1 malam tu aku bermonolog sendiri..
''ya Allah masa aku dah tiba ke??"
tapi masa tu aku belum tau lg yg aku dah kena infection..

subhannaAllah
ngeri sngt bile ingt semula..lagi2 part time bangun tidur yg muka aku bengkak..
dah macam bulldog kau tau...!!!
smpai adik aku yg kecik tu tekejut sangt masa aku bngun kan dia pagi2..

Alhamdullillah..
setelah kena injection dan menelan pil berpuluh2 biji..
walaupun bukan sepenuh nya..tp aku dah beransur pulih..
memang xde sorang kawan2 pun yg tau pasal ni..
bukan lari..cuma xnak ade yg susah hati kerana aku..
eventhough my MR. AM pun xtau..
mmg sengaja aku x nk ganggu kerja dia..
dia tau pun last week..

now,aku still xbleh nak bersenam or buat kerja yg terlalu berat..
sebab lepas tu badan aku sakit sngt..it take a few time.
nasib baik sume ni berlaku mase cuti sem..
kalau time kat U mmg bnyk masa terbuang..
hebat percaturan yg Allah tentukan..
sedikit sebanyak sume ni beri kesan yg sngt mendalam dr segi phycology aku..


ni punca nye..dah makin ok dah..
dah bleh buat peace..ari tu nak genggam mug pun xmampu..
cume kulit aku sensetive dgn luka..
so dah start kuar keloid n gatal..
so,maybe klau teruk aku akan amek injection untuk remove keloid tu..
kalau tak pengsan mak mentua aku nak sarung cincin nanti..hehe
to MR. AM..luka ni x bleh deduct harga hantaran k..hehehe

ok..done..!
i'm not nadzirah like my past time yet..

*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*

ok..cuba u all teka ape kah ini??


ni dia buntat..!
adik bongsu aku..

away to melaka holiday with my family..
abg x ikot sebab dia tgh study week..!
time ni 3rd day tngn aku kena minyak panas tu..
belum infection lg..


ok bye..

ziyra ppstt:
this is me in latest..tgh bersiap nak g dinner dgn family..
time ni tgh nak balut tngn jiha duk snap pic i..!

thanks mak sbab bagi semangat kat zira..
sy mampu tabah dan kuat kerana org2 yg sy syg sentiasa bersama sy..
terima kasih Allah untuk anugerah yg tak terhingga itu..




No comments:

Post a Comment