FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Sunday 29 January 2012

nak tgk x...!

assalammualaikum..!
kat entry yg lepas kan aku ada story about luka kat tangan yg kena minyak panas tu kan..
alaa..yg semangat sngt lukanya smpai kena infection segala bagai pe ntah..
masak nya x laa seberapa..
tp dah nak jadi cite..alahai...memang dugaan..!

eh..hehehe..
tetibe terpasan yg aku nih bukan laa blogger hot yg smpai sume entry aku org bace kan..
so, for those yg x bace entry aku yg lepas tu..
u all bleh click sini klau nak baca k..!

ok..sebab ade laa geng2 kat UniKL MiTEC tu yg tau..
then baru this week aku start x guna bandage..
ramai pulak yg duk usha parut kat tangan haku tuh...

eh,tetibe aku teringat pasal ari tu kat U aku ade sorang budak lelaki nih sound aku terang2 lagi nyata..
ayat nye berbunyik gini..
"tangan ko pehal?? ko ingat dah cukup style nak balut2"
gosh...! dia ingat haku nih ape??? saje nak carik market biar org duk tny2 knape dgn tangan aku..
ooiiitt...xde keje laa aku nak carik market..xkire la black market ke light market ke or even nite market k..
mmg aku x minat ok..
klu xde sebab-sebab yg kukuh lg konkrit mmg aku pon malas nak balut bagai tangan aku nih..
ni pun dah mule ok n kulit da start tumbuh tebal sikit br aku buang bandage tu jauh2..

after a few days ni..so far so good..! *merepek..
eerk...ade la 2 3 org member merangkap gf n bf kat MiTEC tu yg request nak tgk gmbar tangan aku ni masa bengkak tuh..
hehe..macam feymes jek aku kan..xlaa feymes mn pun..cume aku sentiasa dikelilingi orang yg prihatin tentang diri aku..
thankz a lot u all..sob..sob..sob...terharu sngt..

xpe2...meh aku tunjuk kan pic tangan comel aku tu..
yg kiri tu the 1st one..
then pic kanan tu time nanah nye mula merebak
few days later terus tngn bengkak smpai ke pergelangan tangan
eerkk..bile aku tgk semula gambar2 nih..
aku lak yg geli dan ngeri..
macam xcaye jek nih tangan aku..!

  
korang x rase comel ke bile capture gambar yg siap ade tarikh..ahakz..!
this 1 ,pic keesokan hari lepas balik dr klinik..
masa mlm u ols tau x..doktor tu basuh luka2 tangan aku ni dengan air garam..
she then slowly put out those nanah yg ade guna gunting yg halus tu..
which is pedih amat..! i still can imagine the painfull
but.i wonder how aku bleh tahan time tu..hebat jugak aku ye..!
*padahal sikit jek kot nak banding sakit dok lahir kan anak.. alahai...
see..! still nmpak lagi bengkak kat tngan even mlm tu dah kena inject kat buntut *peace*




orait,this 1 gambar bile tngn dah mula baik.see..u ols bleh nmpak x kedut kat tangan tu..mmg macam kedut tangn orang tua..sebab masa tu mmg bengkak sngt..so bile bengkak da susut tu yg kulit nye jadi kedut tahap gitu..??
and yg ni pulak bila dah baik sikit..
see the keloid..masa tu mmg gatal sngt2..
nak menggaru jek rase..
tp aku tahankan aje..xmau laa nanti keloid tu tumbuh membesarkan..
so,here i got some advices for those yg kulit sensetive which is bila luka akan tumbuh keloid mcm aku ni..
plez jgn garu..klu gatal pun..elakkn dr mengaru ye..mcm aku,bile gatal jek aku tepuk2 jek..
sebab bila u ols garu,kesan keloid tu akan merebak dan membesar..
nak tau lebih lanjut try g tgk kat google image..! 

mula2 aku nak mintak inject utk ilang kan gatal n susutkan keloid tu..
then nak ilangkan kesan scars tu pun take time kan..
but then mummy suggest kan i supaya try product "bio oil" which is suit for sensetive skin..
after a few week.. i can see the improvement..
so now i still stick with that BIO OIL..
alhamdullillah rasa gatal kat keloid tu mula berkurang n slowly susut like this..
kulit pun dah mula tegang kesan hitam pun dah mula kurang...!


dah laa tangan kanan..tngan sarung cincin tuh...!
dan yg pasti,mr AM xbleh deduct harga hantaran ye...ngeh..ngeh..ngeh...!

ok bubbye..
wasalam...

ziyra ppsttt:
5 perkara sebelum 5 perkara...


No comments:

Post a Comment