FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Tuesday 31 August 2010

RAYA

pagi tadi saya bangun tidur.
then parent saya ajak pergi ke kota tinggi untuk shopping baju raya..
family saya suka shopping kat kota tinggi atau pekan nenas di johor kalau berbelanja barang raya..sebab kat sana sangat-sangat lah murah..
semuanya kebetulan taw.


masa tu pergi ke kota tinggi sebab nak pergi umah mak cik saya yang tinggal di sana.then tengah hari tu kami pun pergilah kedai makan.dah alang-alang kita orang pun singgah ke deretan kedai yang berderet-deret dengan baju dan kain.saya pun terpikat dengan satu baju kurung moden nih.warna putih oren.berlabuci penuh di baju. jenis kain yang jarang tapi dah siap lining.so,pujuk punya pujuk.saya pun dapat lah beli harga dalam lingkungan rm100++.saya pun buat-buat lah baik dengan orang kat kedai tuh.ntah macam mana dapat gak la tawar harga,dalam rm90+.teror tak saya.ini semua gara-gara selalu shopping..nge~~


selepas dari itu dan beberapa minggu selepas itu,kira dalam awal minggu ramadan lah.saya pergi ke angsana dengan mak and makcik saya dan beberapa lagi lah.kira semua yang pergi kaum wanita lah
*bafak ramai gile orang,bru first week puasa
saya pun pergi jengah-jengah kedai baju dari basement sampailah tingkat 5.satu pun tak menarik di hati.hehe.*buang masa betul.tiba-tiba time saya lalu depan sebuah kedai yang baru buka kat tingkat 3.saya terpandang satu baju kurung yang ada iras-iras dengan baju yang saya beli di kota tinggi tuh.apa lagi.badan saya terus tertarik nak masuk ke situ.saya belek la baju yang patung tu.sama jenis tapi warna lain.saya masuk belah dalam kat kawasan baju yang dia gantung.saya jumpa satu baju yang macam saya punya tuh.then salegirls tu pun datang dekat saya.dia cakap baju tu baru sampai.saya pun tanya berapa harga dia.dia pun cakap lah
rm300+++ dengan selambanya.
*mak oih..mahal gile ah.
tapi saya buat-buat lagi selamba macam tak de ape yang berlaku.tapi saya rasa sangat-sangat tak worth kalau beli.sebab baju tu kosong tak de sebutir labuci langsung.tak ada lining.and what so ever.hanya baju kurung moden yang biasa.cuma warna dan bentuk yang menawan jek.tapi harga rm300++ dan harga dah tak bleh kurang..
peh..saya terus keluar dan informkan pada mak saya.


dan sejak itu kami sekeluarga akan ke kota tinggi atau pekan nenas pontian untuk berbelanja.rupanya ada beberapa orang yang berjualan di angsana tu pun dapatkan stok baju dari kota tinggi jgak..





No comments:

Post a Comment