FOR ALL VISITOR

stat: link: Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... hide:

Monday 12 August 2013

104. Hari Raya 2013


Assalammualakum..
selamat hari raya utk semua yang menyambut..!

ok..raya kali ni..
aku xlaa ye yek sngat..sebab dah mula rase dewasa..
selalu rasa kecik lagi..
kali ni rase dah dewasa plak..haha

tapi ni consider 1st time laa raya yg 1 family ade tema..
selalu suke hati nak colour belang-belang pun tak pe..
janji baju berkenan dihati..
ni pun adik bongsu aku (hadif) yg request nak baju colour grey..nak same dgn ayah n abg..
tapi aku plak dah terbeli baju warna pink..
so mak ckp..pempuan pink lelaki grey..
ok..layankan ajerrr...

masa penghujung Ramadhan memang tak semangat sangat nak raya..
siyes sebab asek rasa dah dewasa..
lagi pulak aku sibuk dengan tempahan kuih raya..
so memang tak rase nak raya sngat laa..
tapi tah knp, masa malam raya tuh.. semangat nak raya tu mai pulok..
atok dengan makcik2 duk sibuk2 masak kat dapo..
lepas takbir raya...sume cucu atok datang dapo membantu..
phewww..bertahan 10 min jek..last sume ilang...


aku pulak sibuk buat cornflakes dgn cozen...
ni cornflakes versi suci sweet honey

 ni pulak versi legam lemak berkrim
ni x sempat buat..
letak dalam kuali sume serbu terus abis..licin..!




sambil buat nih sume..
tetibe..kebabommmm
dengar jek bunyik mercun..
hape lagi...kelam kabut aku siap kan cepat2...terus lari g depan g main same...yay...!!!!
Siyes tak tau kenapa malam raya tuh rasa excited teramat nak raya..hahaha
Puas aku men mercun..smpai adik2 sedara aku sume tercengang..!


tapi sebab siapkan hal dapo ni lambat..so baki mercun tinggal sisa budak2 jek..pehh
ni jek tinggal..padahal spend utk mercun jek beratus...
cepat betul membakar duit..hoho



ikutkan pagi-pagi lagi dah masak utk raya..
mula2 adik request atok masak nasi tomato..
tp ayah nak nasi beriani..
sebabkan tahun lepas dah buat nasi tomato..
so ayah menang..! atok buat nasi beriani timbus..owesome..!



 10 ekor ayam daging utk dimasak pelbagai.
lagi 3 ekor ayam tua sedang direbus..buat rendang..

 tengah siap2 utk buka..
buka di Ramdhan last tahun ni..
pastu raya..yayyy...!!!

nanti smbung entry pagi raya pulok..
dalam banyak2 yg x best pasal raya kali ni 1 jek..
warna baju..hahaha

ni umah atok belah ayah..!
kalo aku tau laa umah tokmak tahun ni colour pink.
memang aku tukar baju siap-siap..
ni smpai umah tokmak bengang rase nk kuar kete..sebab baju same ngn dinding..bahahah..
macam semangat giler nk raya..haha

ok bubbye..!
enjoy this video..!

video pagi raya..
actually ada lg 1 family tertinggal..tp puas carik gambar family untie ina xjumpa..
sbb tahun ni unty ina beraya di sebelah suami..



ziyra pssst:
Selamat Hari Raya u ollss...!
maaf zahir batin..
mungkin tuan blog nih kuat membebel dan merepek
sampai menyebabkan orang lain terasa hati..
mohon maaf dipinta..

for somebody yg sy tau sentiasa mengikuti flow hidup sy..
i almost recover now..
am ok now..
am happy now 
thanks for everything..
sorry for everything..

No comments:

Post a Comment